Βιβλίο: Έτοιμος;, Γιάννης Διακομανώλης

Τρίτη, Μαΐου 28, 2019
Ο Οδυσσέας και ο Αχιλλέας είναι δύο φίλοι αλλά πολύ διαφορετικοί μεταξύ τους. Ο Οδυσσέας είναι ένα μικροκαμωμένο και αδύνατο αγόρι ενώ ο Αχιλλέας είναι ένα μεγαλόσωμο αγόρι που έχει έρθει στο σχολείο από την Αστόρια της Νέας Υόρκης. Το καθένα από τα δύο αγόρια είχε τις δικές του δυσκολίες στο σχολείο και σε συνδυασμό με ένα τυχαίο γεγονός, γεννήθηκε μία υπέροχη φιλία.



Η δασκάλα τους, εκείνο το πρωί στο σχολείο τους ανέθεσε να φέρουν μερικούς χάρτες από το υπόγειο όπου εκεί ήταν τα εργαστήρια φυσικής, μελέτης, μουσικής, πληροφορικής και το κλειστό γυμναστήριο. Ήταν ένα ολοκαίνουργιο σχολείο με όλες τις ανέσεις και καθόλου σκάλες. Μόνο ράμπες! Ο Αχιλλέας όση ώρα περπατούσαν διαπίστωσε ότι ο Οδυσσέας είχε ένα κρεμασμένα στην τσέπη του έναν φακό και μία σφυρίχτρα.
"Γιατί κουβαλάς μαζί σου σφυρίχτρα και φακό;"
"...Θέλω να είμαι πάντα έτοιμος"
"Έτοιμος; Για πιο πράγμα θέλεις να είσαι έτοιμος;"


Μετά από λίγο ένα δυνατό βουητό έκανε τον Οδυσσέα να κοκαλώσει γιατί ήξερε πολύ καλά αυτόν τον ήχο. Λίγο πριν βυθιστούν όλα στο σκοτάδι ο Οδυσσέας πρόλαβε να δώσει οδηγίες στον φίλο του για να μείνουν προστατευμένοι όση ώρα διαρκούσε η άσκηση σεισμού.

Μέσα από μία όμορφη ιστορία φιλίας με πρωταγωνιστές δύο παιδιά, ο συγγραφέας δίνει πολύτιμες οδηγίες συμπεριφοράς και προστασίας σε περίπτωση σεισμού. Σε συνδυασμό με την λεπτομερή και όμορφη εικονογράφηση, το βιβλίο γίνεται ιδιαιτέρως χρήσιμο στον γονέα και στον εκπαιδευτικό για να μιλήσει περί το θέμα του σεισμού και τις οδηγίες αντισεισμικής προστασίας (Ο.Α.Π.).



Στο τέλος του βιβλίου, τα παιδιά μπορούν να εμπεδώσουν τις πληροφορίες, μέσω των φύλλων εργασίας.

Ο σεισμός είναι ένα φυσικό φαινόμενο ιδιαίτερα συχνό στην χώρα μας και δεν πρέπει ποτέ να μας βρίσκει απροετοίμαστους.

Αγοράστε το εδώ.


Το βιβλίο ως εργαλείο

Ακολουθούν προτάσεις για την αξιοποίηση του βιβλίου στο σπίτι ή στην τάξη.

1. Συζητάμε για σεισμό, βρίσκοντας πληροφορίες για το φυσικό φαινόμενο.


3. Μελωποιούμε το ποίημα του συγγραφέα φτιάχνοντας το δικό μας "αντισεισμικό" τραγούδι. 

4. Χωριζόμαστε σε ομάδες και κάθε ομάδα ζωγραφίζει την δικιά του εικόνα εμπνευσμένη από τις οδηγίες αντισεισμικής προστασίας.

5. Δραματοποιούμε την ιστορία και την εμπλουτίζουμε με τις νέες πληροφορίες αντισεισμικής προστασίας.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.