Βιβλίο: Imagine

Δευτέρα, Οκτωβρίου 29, 2018
Το "Imagine" είναι ένα ρήμα, ένα ποίημα, ένα τραγούδι και τώρα, ένα εικονογραφημένο βιβλίο. Είναι ένα βιβλίο για όλες τις ηλικίες και για όλες τις βιβλιοθήκες. Διαβάζοντάς το όμως με ένα παιδί, μπορεί να χαθείτε στην μαγεία των σελίδων και μέσα από τους συμβολισμούς του ποιήματος και της εικονογράφησης, και το παιδί να σχηματίσει και να δώσει μόνο του την ερμηνεία της Ειρήνης.


Το βιβλίο αυτό δεν μπορείς να το διαβάσεις χωρίς να σιγοτραγουδήσεις τους στίχους. Η υπέροχη εικονογράφηση από τον Ζαν Ζουλιέν είναι το πρώτο που προσέχεις όταν ξεκινάς να το διαβάσεις.


Ο πρόλογος είναι γραμμένος από την Γιόκο Όνο Λένον, λέγοντας πόσο ξεχωριστό είναι αυτό το βιβλίο για την ίδια, αλλά τελικά είναι ένα ξεχωριστό βιβλίο για όλους. Μιλάει για έναν κόσμο ουτοπικό, ειρηνικό, ασφαλές και που όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι μεταξύ τους. Άμα μπορεί ο καθένας από μας να τον φανταστεί, και ξεκινήσει να κινείται προς αυτό το όνειρο, ίσως τελικά να γίνει αληθινός.


Η εικονογράφηση είναι βγαλμένη από την δική μας καθημερινότητα, γεγονός που το κάνει πιο προσιτό. Πρωταγωνιστής του βιβλίου όμως δεν είναι ο άνθρωπος αλλά το περιστέρι της Ειρήνης που κρατάει ένα κλαδί ελιάς με το ράμφος του, δίνοντας το αίσθημα της ενότητας.


Το περιστέρι μέσα από τις σελίδες του βιβλίου, μας δίνει το μάθημα της ισότητας. Αγκαλιάζει όλων των ειδών τα πουλιά ανερξαρτήτου  χρώματος, σχήματος και μεγέθους. Ακριβώς όπως θα πρέπει να κάνουμε εμείς και να το μεταδώσουμε στα παιδιά μας.

Η μετάφραση - απόδοση, έγινε από τον Φοίβο Δεληβοριά, οποίος με την επιλογή των λέξεων αποδίδει με τον καλύτερο τρόπο τον συνδυασμό νοήματος και εικόνας.


Σε συνεργασία με τη Διεθνή Αμνηστία, το βιβλίο αυτό οραματίζεται έναν ειρηνικό κόσμο. Έναν κόσμο που να είναι φτιαγμένος για όλους μας!

Το βιβλίο ως εργαλείο

Ακολουθούν προτάσεις για την αξιοποίηση του μουσικού βιβλίου στο σπίτι ή στην τάξη.

Διαβάζουμε το βιβλίο, και επεξεργαζόμαστε το τι βλέπουμε.

Συζητάμε για το τι συμβαίνει σε κάθε σελίδα.

Επιλέγουμε τις σελίδες που έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση στο παιδί και τα συζητάμε.

Μιλάμε για τις έννοιες που συναντάμε στο βιβλίο (ειρήνη, ισότητα, αδελφότητα, ιδιοκτησία κλπ)
Αναφερόμαστε στους συμβολισμούς του βιβλίου (περιστέρι, κλαδί ελιάς κλπ) και το παιδί επιλέγει ποιο θα ήθελε να ζωγραφίσει.

Ακούμε το τραγούδι ξεφυλλίζοντας ταυτόχρονα το βιβλίο και δείχνοντας το σημείο στο οποίο βρίσκεται κάθε στίχος.

Ακούμε το τραγούδι και παρακολουθούμε την παρτιτούρα. Θα την βρείτε εδώ.


Για να δείτε τις υπόλοιπες βιβλιοπροτάσεις πατήστε εδώ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.